Robotický jazyk, ochutnávač

Autor materiálu: Miroslav Staněk, Ph.D.

Materiál je vhodný pro předměty:

  • Fyzika

  • Chemie

  • Zeměpis

  • Biologie

  • Informatika

Materiál je určen pro technologie:

  • Pasco

  • SAM Labs

  • iRobot

  • RoboWunderkind

Popis materiálu

Doporučené předchozí znalosti 

Aktivita navazuje na chemický výklad (nebo mu může předcházet) o roli a měření pH. 

Téma 

Aktivita využívá měření jednoho ze základních chemických konceptů – hodnoty pH – k rozvíjení digitálních kompetencí i informatického myšlení. Digitální senzor pH se v aktivitě promění v „robotický jazyk“. Úkolem žáků je naučit tento jazyk „chutí“ rozeznat, v jakém „nápoji“ je smáčen. 

Cíle 

Cílem úlohy je didakticky otočit postup „klasické“ hodiny chemie se senzorem pH. Informatické myšlení do úlohy vstupuje jako prostředník, umožňující žákům naučit počítač, jak se má na výstupu (ve formě textového oznámení) chovat v reakci na vstupy měřené senzorem pH. Cílem je vytvořit takový algoritmus, který oznámí, v jaké kapalině je senzor pH ponořen. Je-li elektroda ponořena do coly, napíše výstup „cola“, ponoříme-li ji do vody, napíše „voda“, a je-li potopena do roztoku sody, napíše výstup programu „soda“.

Fotografie

Robotický jazyk, ochutnávač

Vytvořeno v projektu

Podklady ke stažení

Pro stažení dokumentů se prosím přihlašte. Pokud ještě nemáte účet, zaregistrujte se.

Kontaktujte nás

Hledáte inspiraci, technickou či metodickou pomoc? Uvítáte školení o renomovaných lektorů z řad učitelů? Neváhejte nás kontaktovat!

+420 222 312 451

Vyplňte prosím své jméno

Neplatný vstup

Neplatný vstup

Neplatný vstup

Vyplňte prosím svůj telefon

Vyplňte prosím správně svůj email

Zanechte nám prosím zprávu

* povinná položka

Udělte prosím souhlas